روانشناسی

ساخت وبلاگ

اگر در زندگی زناشویی این ۴۰ گزینه را انجام دهید مطمئن باشید که شما بهترین همسر دنیا خواهید بود.

40 نکته که در مشاوره روانشناسی و مشاوره روان درمانی به عنوان برترین نکات همسر داری بیان میشود.  
 

1- شاد باشیم شاد بودن همیشه ارزشمند است پس سعی کنیم خود را خوشحال و سرحال نشان دهیم تا خستگی را از تن شریک زندگی خود دور کنیم.

۲- صبور باشیم اگر رفتار همسرمان را خوشایند نمی‌دانیم بهتر است با حوصله و تأمل و در شرایط مناسب او را از چگونگی رفتارش آگاه کنیم.

۳- منطقی رفتار کنیم مسایل را منطقی و درست بررسی کنیم و به جای منافع شخصی مصالح زندگی مشترک را در نظر بگیریم و بی‌طرفانه قضاوت کنیم.

۴- کم توقع باشیم از همسرمان آن‌قدر انتظار داشته باشیم که بتواند به انتظارات پاسخ دهد.

۵- مثبت‌نگر باشیم با بیاد آوردن لحظات شیرین زندگی بدبینی را از خود دور کنیم، به رفتارهای خوب همسرمان بیشتر بیندیشیم و جنبه‌های خوب زندگی را فراموش نکنیم.

۶- خوش‌بین باشیم داشتن نگاه خوش‌بینانه به زندگی و اطرافیان باعث ایجاد آرامش و بذل محبت و عاطفه می‌شود.

۷- یک‌دل باشیم درک متقابل موجب ایجاد تفاهم می‌شود و یکدلی به وجود می‌آورد.

۸- شنونده ی خوبی باشیم هنگامی که همسرمان با ما صحبت می‌کند حتی‌الامکان به چشمان او نگاه کنیم و یا با اشاره و سرتکان دادن نشان دهیم که به حرف‌های او توجه داریم.

۹- مشوق همسر خود باشیم برای رفتارها و صحبت‌های همسرمان ارزش قائل شویم و با یادآوری موقعیت‌های موفق گذشته او را تشویق کنیم تا آینده ی بهتری داشته باشد.

۱۰- به پیشرفت یکدیگر اهمیت دهیم آنقدر صمیمی باشیم که پیشرفت و ترقی همسرمان یکی از آرزوهای ما باشد، در حقیقت اولین کسی که از این پیشرفت سود می‌برد ما هستیم.
 

برای خواندن ادامه مطلب نکات مهم همسرداری به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره خانواده می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوران روانشناسآنلاین کلیک کنید.

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : خانواده سالم,مشاوره روانشناسی,تکان مهم همسر داری, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 123 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 18:39


چرا مردان گوش نمی‌دهد و زنان نقشه خوان نیستند؟ 

واقعیت جدی و خنده‌دار از نظر مشاور روان درمان آن است که زنان و مردان در روش ارتباط با هم متفاوتند. بخشی از این تفاوت‌ها که به بقاء نیز مربوط است در طی دوران طولانی تکامل انسان به دست آمده است. در طی این دوران مردان به شکارمی‌رفتند و باید بر کار خود تمرکز می‌کردند، و زنان به پرورش کودک مشغول بودند و بر امور خانه و حفظ روابط متمرکز بودند. در نتیجه این تفاوت در انجام وظایف در طی دورانی بسیار طولانی، هر جنس در ارتباط با دیگران در کنش‌های متفاوتی تخصص یافتند، برخی از تفاوت‌ها که پژوهش‌ها ی مشاور روانشناس آن را اثبات کرده است عبارت است از


مراکز سخن گفتن مردان کمتر از زنان است.

مادرها، دخترها و خواهرها غالباً به نیابت از مردان خانواده حرف می‌زنند: از یک پسر بچه 5 ساله سؤال کنید «چطوری؟» بلافاصله مادر یا خواهر او به نیابت از وی پاسخ می‌دهند «خوبم، متشکرم!»

مردان در حرف زدن و گوش کردن فقط از نیمکره چپ خود استفاده می‌کنند، زنان هنگامی که حرف می‌زنند و گوش می‌کنند نیمکره چپ و راست هردو فعال است، آنان با تمام مغز و مردان با نیمی از مغز خود حرف می‌زنند و گوش می‌کنند.
 

برای خواندن ادامه مطلب تفاوت زن و مرد به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره خانواده می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوران روانشناسآنلاین کلیک کنید.

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : تفاوت های زن و مرد,دیدگاه روانشناسی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 139 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 18:22

 

روان درمانی نوعی درمان است که توسط مشاوران روانشناس و مشاوران و روانپزشکان متخصص و آموزش دیده در حوزه درمان ارائه می شود. رواندرمانی فرآیندی است  متمرکز بر کمک به فردی که دچار مشکلی شده یا نگران از بروز مشکل است. مشاور روان درمانی به خوب شدن و یادگرفتن راه های مفیدتر در مواجهه با مشکلات یا مباحث درون زندگی هر فرد کمک می کند. یعنی می تواند هنگام گذر از دوره ای سخت ، یا تحت فشار زیاد، فرآیند ی حمایت کننده باشد، مثلاً آغاز کردن هر فعالیت جدید نظیر: شغلی جدید یا دوره تحصیلی تازه یا آمادگی برای ازدواج یا انتخاب فردی یا بچه دار شدن.
 

همچنین موضوعات منفی مثل دچار بیماری سختی شدن، شدت گرفتن اختلافات خانوادگی، تصمیم برای تغییر موقعیت خانوادگی، تنشهای بین والدین، بین فرزندان و یا گذر کردن از طلاق. بطور کلی رواندرمانی هرگاه فردی در زندگی فردی و جمعی ، روابط یا موضوعات کاری یا نگرانی خاص در زمینه بهداشت روان به چالش بیفتد ، توصیه می شود. اگر این مباحث یا نگرانی ها او را با میزان زیادی از درد یا عصبانیت برای بیش از چند روز مواجه کنند، ضرورت رفتن نزد روانشناس رواندرمانگر دو چندان می شود .
 

برای خواندن ادامه مطلب روان درمانی به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره روان درمانی می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوران روانشناسآنلاین کلیک کنید.

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : روان درمانی,مشاوره روانشناسی,خود درمانی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 18:04


بسیاری از دخترها عروس شدن را رویای کودکی و مثل یک شاهزاده به نظر رسیدن را آرزوی خود می‌دانند. این افسانه هیچوقت به واقعیت نمی‌پیوندد. یافتن یک شاهزاده و همه رویاهای عروسی شاهانه باد هوا است. در ادامه پنج دلیل اشتباه برای دخترانی که به ازدواج رو می‌آورند ارایه می‌شود
 

 فرار از خانه

از نظر مشاور روان درمان بسیاری از دخترخانم‌ها ازدواج را راه حلی برای فرار از مشکلات خانواده می‌دانند. این اشتباه به مسیری کشیده می‌شود که راه گریزی از آن نخواهد بود. در این شرایط همسر باید در نقش یک ناجی ظاهر شود. پس اگر ازدواج برای فرار از مشکلات است با کسی که او را دوست دارید ازدواج نکنید.
 

 ازدواج به دلیل آشنایی طولانی مدت 

مشاور روانشناس میگوید کسانی که از کودکی با هم آشنایند و با هم زندگی کرده‌اند و از وقتی چشم باز کرده‌اند فقط یکی را دیده‌‌اند نباید با هم ازدواج کنند چون آنها هیچ و قت فرصت تجربه ارتباط با دیگران را نداشته و به انتخاب فکر نکرده‌اند.
اگر فکر می‌کنید تنها همسرتان توانایی برآوردن نیاز شما را دارد با او ازدواج نکنید. وابسته بودن به یک نفر و عدم توانایی یک زندگی مستقلانه، یک عنصر تصمیم گیری ازدواج نکردن با کسی است که او را دوست دارید.

 

برای خواندن ادامه مطلب مهمترین دلیل ازدواج نکردن به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره خانواده می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره خانواده آنلاین کلیک کنید.

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : مشاوره ازدواج,ازدواج نکردن, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 180 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 16:09

راهنمایی 
در این روش معمولا مراجعه کننده سوالاتی دارد که روانشناس به آنها پاسخ میدهد و در موارد لازم توصیه هایی میکند که از سوی مراجعه کننده پذیرفته میشود لذا برای حل مشکلات اساسی و پیچیده روانشناختی شیوه مناسبی نمیباشد .

مشاوره
فرایندی فعال و پویاست که درآن مشاور روانشناس در تجربیات مراجعه کننده خود شریک شده و به او کمک میکند تا با بازبینی مسائل خود تصمیمات موثر و کارآمد را انتخاب نماید نه اینکه روانشناس  آنها را نصیحت کند  و بگوید که چه بکنند ویا چه نکنند.

کیومرث فرحبخش در پاسخ به سوال  مشاوره چیست؟ چنین پاسخ می دهد:

 مشاوره یک حرفه یاورانه است که از علوم مختلف بخصوص علوم انسانی مانند روان شناسی علوم تربیتی جامعه شناسی اقتصاد فلسفه روان پزشکی نورولوژی. حتی تاریخ استفاده می کند تا به مردم کمک کند در زندگی پیچیده صنعتی امروز به راحتی به حیات خود ادامه دهند. نقطه تمرکز مشاوره کمک به مردم برای تصمیم گیری است.
 

زندگی سراسر تصمیم گیری است خوشبختی یا پیچیدگی یک انسان عمدتا به تصمیم های ریز و درشت او مربوط می شود. برخی تصمیم گیری ها نقش اساس در زندگی این هستند . هر لحظه زندگی ما نتیجه تصمیم های گذشته ما است.
 

بنابر این مشاوره در تصمیم گیری های اساسی موجب نجات و عدم تصمیم گیری درست موجب تباهی است. عمده تباهی های ما ناشی از تصمیم های غلط در زندگی است. مشاوره استفاده از تمام دانش علوم انسانی برای کمک به مردم برای اتخاذ تصمیم موثر در زندگی است.زیرا هر آن و لحظه زندگی تصمیم گیری است.
 

برای خواندن ادامه مطلب تفاوت مشاوره و روان درمانی به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره خانواده می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین کلیک کنید.

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : مشاوره,روان درمانی,مشاوره روانشناسی,آزمون روان درمانی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 15:55

آیا  می‌خواهید رابطه با همسرتان تمام شود؟ خوب کافی است به نصایح زیر گوش کنید:

وقتی به نزدیکان، دوستان و خانواده گره‌خورده و بیش از حد به آنها نزدیک شده باشید، ممکن است برای کمک به شما که به یک زندگی شیرین و شاد برسید نصحیت‌هایی بکنند. همچنین ممکن است زمانی که در ازدواج به مشکل برمی‌خورید نصیحت دیگران را به‌جان بخرید. حتی ممکن است دنبال راهنمایی‌های آنها و مشاور روانشناس بروید، به امید اینکه چشم‌انداز متفاوت آنها به شما کمک کند چیزی که شکسته را به‌هم بند بزنید.

اما این نصیحت‌ها ممکن است ضرورتاً درست نباشند؛ یا در باره ی  رابطه شما با عزیزتان مؤثر نباشند. در ادامه، متخصصان روابط دوستانه و صمیمانه نصایحی را مطرح کرده‌اند که نه تنها مؤثر نیست، بلکه زندگی زناشویی را به‌هم می‌ریزد و به جدایی منجر می‌شود.

نصیحت یکم: هرگز با خشم به رختخواب نروید

این نصیحت نشان می‌دهد که زوج‌ها، دعوا و مجادله خودشان را تا پیداکردن یک راه‌حل ادامه می‌دهند. اما این نوع مجادله‌ها در یک دایره‌چرخشی نزاع و دعوا حفظ می‌شوند، و معلوم است که خشم را بیشتر می‌کند، اما هیچ‌چیز حل نمی‌شود.

علت این چرخش و برون‌ریزی هیجانی چیست و از کجا ریشه می‌گیرد؟ از نظر مشاور روان درمانی واقعیت این است که اگر کسی ناراحت است مغز مهره‌دارش (آمیگدال) هیجان و تفکرش را پرواز می‌دهد، درواقع، این بخش از مغز تنها محرکی را که می‌شناسد، وجود یک خطر آنی و شدید است، و تنها پاسخی که برای آن آمادگی دارد، جنگ و گریز؛ یا یخ‌زدن و غش‌کردن است. رفتاری شبیه انسان‌های غارنشین که به‌طور مکرر مورد حملة درندگان و گزندگان قرار می‌گرفتند. باوجوداین، آن رفتارها دیگر به درد دنیای امروز نمی‌خورد. فقط باید از خودتان بپرسید هدفتان از بلندکردن صدایتان یا حملة متقابل چیست؟، یعنی می‌خواهید حیوان درنده‌ای را بترسانید، یا مار و عقرب به بدنتان افتاده و هر لحظه احتمال گزیدنتان را دارد که اینقدر بالا و پائین می‌پرید. آیا یک اختلاف ساده یا حتی جدی، با ترسی خردکننده از یک حیوان درنده یا گزنده برابر است که آمادة حمله و یا فرار می‌شوید و باید داد بزنید، جیغ بکشید، مشت و لگدتان را به هر طرف پرت کنید. مشکلات امروز به‌هیچ‌وجه با این واکنش‌های انعکاسی حل نمی‌شود، بلکه باید برای حل این مشکلات نوع نگاه، زبان، خودآگاهی، همدلی و مذاکره را وارد رابطه کنید. نصیحت بی‌معنی اول را نگاه کنید. توصیه شده است با خشم وارد رختخواب نشوید، مگر جنگی پیش آمده یا حیوانی حمله کرده که باید خشم را وارد رابطه کرد و بعد آنرا تا دم رختخواب برد.

باید به جای ادامة مجادله تا رساندن خشم به بالاترین مرحله، مکثی کنید، نفس عمیقی بکشید؛ و سطح رابطه را کمی پایین آورید، بهترین راه‌حل، تعلیق و به تعویق انداختن بحث است؛ حتی اگر به‌معنی آن باشد که ناراحت به رختخواب بروید و شب خواب بد ببینید.

خوب بعد که از خواب بیدار شدید برگردید و در یک فرصت مناسب و با آرامش؛ و با منظور و نگاه، و چشم‌آندازی روشن با هم حرف بزنید. همیشه به زن و شوهرها گفته‌ام «جز اینکه زیر ماشین رفته باشید، همیشه فرصتی برای پیدا کردن راه‌حلی منطقی وجود دارد. پس نمی‌توانید جیغ بزنید یا از موقعیت فرار کنید». هیچ‌کس حق ندارد واکنشی انعکاسی به مشکلات ارتباطی نشان دهد. همیشه باید کوشش مداومی برای یافتن راه‌جلی منطفی به‌خرج داد. درواقع، باید مشکل را بررسی و راه‌حلی منطقی، اخلاقی، انسانی و مرضی‌الطرفین پیدا کرد.
 

برای خواندن ادامه مطلب ارتباط صحیح با همسر به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره خانواده می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین کلیک کنید.

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : ازدواج,ارتباط با همسر,خیانت,طلاق, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 131 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 15:40

هر مرحله از مراحل رشد انسان از کودکی تا پیری دارای مشکلات و ویژگی های مخصوص به خود می باشد. که آشنایی کامل به ویژگی های هر دوره می تواند به شناخت خود و  برخوردمان با دیگران ما را بسیار یاری کند. در ادامه این مقاله هر مرجله را به صورت جداگانه برای شما توضح داده ایم

مرحله اول مراحل رشد انسان از کودکی تا پیری | کودکی

یک کودک برای اینکه مغزش رشد کند و شکوفا گردد، نیاز دارد که دوستش بدارند، او را بغل کنند، با وی صحبت کنند، برایش کتاب بخوانند و به او اجازه ی کشف کردن بدهند .

دالی موشه یادت نره 

دالی موشه را فراموش نکنید. با هر بار دالی موشه، هزاران اتصال در میان سلول های مغزی کودک تشکیل یا تقویت می شود و پیچیدگی بیشتری به جریان حساس مغز، که مشاوره روانشناسی میگوید معمولا تا پایان عمر برقرار است، می بخشد .

 مشاوره روان درمانی اگر می خواهید کودکتان در سن 3 سالگی به راحتی صحبت کند توصیه میکند، باید تا دیر نشده مهارت های کلامی را در او تقویت کنید. تحقیقات نشان داده است که دایره ی واژگان یک فرد بزرگسال، در سه سال نخست او تعیین می شود می توان جهت نیل به این هدف از این بازی استفاده کرد: دست او را روی ماشین آهنی اش بگذارید و بگوئید: “سفت”. بعد دستش را روی توپ بادی اش بگذارید و بگوئید”نرم”. سپس دستش را به آرامی روی یک سنباده یا یک سنگ پای تمیز بکشید و بگوئید: “زبر” . بعد از آن یک تکه یخ از فریزر درآورده، داخل کیسه بگذارید و “سردی” را به او بیاموزید و همین طور دستش را به کنار فنجان چای ولرم شده بچسبانید و بگوئید: گرم. . سعی کنید این عبارات را آرام و شمرده ادا کنید، تا کودک بتواند کلمه ها را به طور جداگانه تشخیص دهد. این بازی ها، آگاهی لامسه ای و مهارت های زبانی کودکتان را توسعه می دهد .
 

ویژگی‌های کودکان ۷-۹ سال

  1. در این سن نیز رشد زبانی ادامه دارد. کودکان واژه‌‌‌های جدید بسیاری به گنجینه‌ی واژگان خود می‌افزایند.
  2. بیشتر کودکان از جمله‌های مرکب با شبه‌ جمله‌های وصفی و شرطی که با اگر شروع می‌شود، استفاده می‌کنند. میانگین جمله‌هایی که به صورت شفاهی بیان می‌کنند، شامل هفت و نیم واژه است.
  3. کودکان خواندن می‌آموزند: آن‌ها از خواندن کتاب‌های آسان و نمایش مهارت‌هایی که تازه به دست آورده‌اند، لذت می‌برند.
  4. کودکان نوشتن می‌آموزند و از قصه ‌سازی‌های خود لذت می‌برند.
  5. کودکان در مقایسه با پنج‌سالگی، از قصه‌های بلندتر لذت می‌برند زیرا میزان دقّت آن‌ها رو به فزونی است.
  6. در این دوره سنی، آن‌ها به اصول تازه‌ای دست می‌یابند که گروه ‌بندی نامیده می‌شود. از این رو نیاز به دیدن تمامی اشیاء برای گروه ‌بندی ندارند، چرا که می‌توانند پیوند بین آن‌ها را در هر گروه درک کنند.
  7. کودکان همچون گذشته، از ثبات عاطفی برخوردار نیستند. در نوعی فشار روحی به سر می‌برند و ممکن است با آموزگار یا پدر و مادر برخورد پیدا کنند.
  8. کودکان در پی استقلال یافتن از بزرگسالان فاصله می‌گیرند اما همچنان از جانب بزرگسالان خواستار مهرورزی و امنیت در زندگی هستند.
  9. کودکان به بروز ویژگی شخصیتی تعاون اهمیت بسیار می‌دهند. اما این حالت در سال‌های بعد فرو می‌نشیند.
  10. در این دوره نیز احساس ترس و ناامنی با کودکان همراه است و آرامش آن ها را برهم می زند. این ترس ممکن است از خطرها و موقعیت‌های دور از واقعیت و نامحتمل باشد، مانند ترس از روح یا جادوگر یا موجودات خیالی دیگر.
  11. کودکان ممکن است وقتی زیر فشار قرار می‌گیرند از والدین سرپیچی کنند؛ آن‌ها در سازش با خواهر، برادر کوچک‌تر دچار مشکل هستند.
  12. کودکان می‌خواهند با دیگر بچه‌ها بازی کنند، اما بیشتر اصرار بر این دارند که نفر اول باشند.
  13. کودکان نسبت به همدلی و تحسین آموزگار واکنش نشان می‌دهند. آن‌ها در وفق دادن خود با خواست‌های آموزگار و جلب رضایت او تلاش می‌کنند.

 

برای خواندن ادامه مطلب رشد انسان به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره روانشناسی می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین کلیک کنید.

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : مراحل زندگی,روانشناسی کودک,روانشناسی نوجوان,روانشناسی میانسالی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 15:24

امپراتور فردریک- یک فرمانروای قرن نوزدهمی می‌خواست بداند انسانها در هنگام تولد با چه زبانی صحبت می‌کنند. زیرا او فرض کرده بود تنها وی به زبان انسانی صحبت می‌کند و زبان وی یک زبان اصیل انسانی است. او  می‌خواست بداند آیا انسان‌ها به زبان امپراتور یا زبان عبری، یونانی یا لاتین یا زبان دیگری صحبت می‌کنند؟ دستور داد شرایطی کاملاً طبیعی برای نگهداری از چند کودک فراهم کنند. سپس گروهی از نوزادان اسیران جنگی را گرفتند و آنها را تا زمان آغاز سخن گفتن از شنیدن هر گونه صحبت انسانی محروم کردند. بچه‌ها تحت مراقبت تعدادی پرستار قرار گرفتند که حق نداشتند با آنها صحبت کنند. نتیجه چه شد؟ همه بچه‌ها مردند. فقدان ارتباط تا این حد مهلک است.

در داستان‌های کتاب مقدس شهر بابل، مردم دنیا گرد هم آمدند تا شهری بسازند که به عرش خدا برسد. در ابتدای کار، تلاش مردم به جایی نرسید چون در روابطی گیج کننده گرفتار شده بودند. در نتیجه برای ساختن این شهر خدایی بین آنها هماهنگی ایجاد نشد. منظور این داستان آن است که ارتباط نادرست، درک غلط، نقل قول نادرست یا حتی از دست دادن یگدیگر در غالب اوقات به خاطر مهارت‌های ارتباطی بین فردی غیرمؤثر است. مشاور روان درمان میگوید توانایی برخورد مؤثر با دیگران مهارتی مهم است. از نظر مشاور روانشناسی با یک برخورد مناسب، هر کسی قادر به درک دیگری خواهد بود، با برقراری ارتباط مردم یاد می‌گیرند همدیگر را دوست داشته باشند. بر هم تأثیر بگذارند. اعتماد ایجاد کنند و در مورد خود نیز بیشتر بدانند و بفهمند که مردم چگونه آنها را درک می‌کنند. کسانی که روابطی مؤثر با دیگران برقرار می‌کنند، می‌دانند چگونه با آنان با انعطاف، کاملاً ماهرانه، مسئولانه؛ و بدون قربانی کردن نیازها و تمامیت و کمال خود برخورد کنند.

 

برای خواندن ادامه مطلب مهارت ارتباط به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره روانشناسی می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین کلیک کنید.

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : مهارت,کسب,ارتباط, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 136 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 13:57

روانشناسان به یک عامل مهم مؤثر بر ارتباط شکننده با دیگران پی برده‌اند. به نظر متخصصان مشاوره روانشناس انسان از بدو تولد موجودی ناقص است، و احتمالاً تنها موجود زنده‌ای است که تا این حد ناتوان به دنیا می‌آید. برخی می‌گویند در مقایسه با سایر حیوانات نوزاد انسانی حدود 16 ماه دیگر باید در شکم مادر می‌ماند. احساس ضعف، ناتوانی و در کنار آن نیاز شدید به نگهداری، همچنین نادانی و ناتوانی مفرط دوران ابتدایی زندگی از کودک انسان موجودی وابسته و گرفتار می‌سازد. انسان ظاهراً در نتیجه ناقص بودن به این نتیجه می‌رسد که هرگز قادر به جبران و تکمیل نقصهای خود نخواهد بود و از تلاش و کوشش بیهوده برای رسیدن به خود اتکایی شکست خورده و مأیوس می‌شود.

این یأس حتی در رفتارهای ناسازگار کودکان نیز ردیابی شده است. برخی از دانشمندان مشاور روان درمان علت اساسی بد رفتاری کودکان در چند سال اول را به یکی از عوامل زیر نسبت داده‌اند: زمانی که کودکی به اندازه کافی از اطرافیان توجه، محبت و صمیمیت دریافت نکنند احساس سرخوردگی کرده و به رفتارهای ناسازگار رو می‌آورند. برخی از کودکان مسیر دومی را نیز در نظر می‌گیرند. آنها دوست دارند اختیار و کنترل کاملی بر خود و محیط پیرامون خود داشته باشند. در واقع سعی زیادی بر هدایت محیط دارند، اما به دلیل ناتوانی از اعمال کنترل بر محیط به بد رفتاری و ناسازگاری رو می‌آورند. البته از این طریق محیط را وادار به تسلیم در برابر خود می‌کنند. سوم، کودکان در نتیجه احساس خشم نسبت به شرایطی که مطلوب آنها نیست سعی می‌کنند از محیط و هر چه که در آن است انتقام بگیرند. آنها تا دق دلی خود را بر سر افراد پیروامون خود نریزند از پا نمی‌نشینند. انتقام از دیگران تا حد صدمه زدن به آنها هدف و آرزوی آنها است. در نهایت کودکان به این نتیجه می‌رسند که راهبردهای آنها برای تسلط بر محیط به نتیجه نمی‌رسد و دست از فعالیت برداشته و عقب نشینی می‌کنند. آنها بر اساس مدل درماندگی آموخته شده از کوششهای ناکارآمد خود مأیوس شده و به فردی دلسرد تبدیل می‌شوند آنها به قدری در این دلسردی پیش می‌روند که از برقراری رابطه با اطرافیان دست برداشته  به جای حفظ رابطه با خانواده به دوستان یا به انزوا پناه می‌برند.

علل بروز ناتوانی در ارتباط بر اساس مدل انسان ناقص

ما می‌توانیم بزرگسالان را در دسته‌های مختلف ناتوانی و نقص قرار دهیم. دسته اول کسانی هستند که با نقصی مادرزادی به دنیا می‌آیند و در هر صورت در چند سال اول زندگی متوجه وجود نقص و ناتوانی می‌شوند و می‌فهمند با یک نقص جسمی به دنیا آمده‌اند و آن نقص را به عنوان یک معلولیت جبران ناپذیر تلقی می‌کند. البته انسان باید بتواند به رغم نقص جسمی با سایر تواناییها آن را جبران ‌کنند اما بسیاری هرگز با مسأله نقص کنار نمی‌آیند. این افراد برای جبران نقص خود به رفتارهای ناسازگار رو می‌آورند. دسته دوم کسانی هستند که در زندگی در شرایط نازپروردگی بزرگ شده‌اند. خانواده، آنها را لوس کرده است. البته در این دوره فرزند سالاری چنین کودکانی فراوانند. دسته سوم، افرادی هستند که در زندگی مورد غفلت بزرگترها قرار گرفته‌اند آنها از هرچه که پیرامونشان است بیزارند. در این شرایط برای جبران نقص خود به راه‌هایی متوسل می‌شوند که مخرب ارتباط هستند. از شما دعوت می‌کنم به مهمترین برخوردهای این افراد در موقع ادراک احساس ضعف توجه کنید. برخی از خصوصیات و ویژگی آنها در ادامه آمده است.

برای خواندن ادامه مطلب احساس حقارت به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره روانشناسی می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین کلیک کنید.

 

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : مشاوره روانشناسی,مشاوره روان درمانی,تاثیر احساس حقارت بر رابطه,درمان احساس حقارت,هنر زندگی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 109 تاريخ : دوشنبه 16 بهمن 1396 ساعت: 13:32

مشاوره روانشناسی و روان درمانی چیست
 

اما پرسشی که در این بین مطرح است اینست که آیا آنگونه که برخی می پندارند، روانشناسان صرفا با افراد ناتوان و دارای اختلالات روانی سروکار دارند؟ آیا تنها افراد مبتلا به جنون و دارای نقایص عصبی به مشاوره روانشناس مراجعه می کنند؟ واقعیت آن است که سالهاست این افکار و باورهای اشتباه به فراموشی سپرده شده است. چرا که روان شناس با همه جنبه های زندگی انسان ارتباط دارد. به همان اندازه که جامعه پیچیده تر شده، روانشناسی هم به صورت روزافزونی نقش مهمتر و تاثیرگذارتری در حل مسایل آدمی بازی کرده است. به اعتقاد بسیاری از روانشناسان، روانشناسی« علم رفتار » است و روانشناس به مطالعه علمی رفتار می پردازد. در این تعریف، رفتار شامل تمامی اعمال قابل مشاهده از قبیل حرکات، گفتار، تغییرات فیزیولوژیکی و حتی فرایندهایی که حاصل استنباط هستند، همچون تفکر و رویا می باشد. روانشناسان بالینی و مشاوران، با استفاده از اصول و تکنیکهای روانشناختی و فنون روان درمانی، به دنبال تغییر، اصلاح و درمان مشکلات عاطفی و رفتاری هستند.علاوه بر این روان درمانگر به دنبال تقویت، رشد و تکامل جنبه های سالم و مثبت شخصیت می باشد. اصل اساسی در روان درمانی، رابطه عاطفی و انسانی است که بیمار و متخصص با یکدیگر برقرار می کنند. در جریان این رابطه بیمار تجارب و رفتارهای جدیدی فرا می گیرد که او را در برطرف کردن مشکلات و سازگاری با محیطش کمک می کند. در مورد اینکه روان درمانی به چه میزان می تواند منجر به تغییر رفتار شود، تحقیقات طولی متعددی طی سالیان گذشته صورت گرفته است. این تحقیقات بیانگر آن است که روان درمانی نه تنها روش بسیار موثر و مفیدی در برطرف کردن معضلات روانی و رفتاری است، بلکه نوعی آموزش پایدار در تغییر ویژگیهای شخصیت و رفتار به شمار می رود، که میزان بسیار پایینی در بازگشت علائم بیماری را به همراه خواهد داشت. بدیهی است اهداف روان درمانی، یعنی توقف، تغییر و برطرف نمودن علائم بیماری و تقویت و تکامل جنبه های مثبت شخصیت، در صورتی محقق خواهد شد که مراحل و فرایند کلی درمان به صورت کامل اجرا شود. تعهد، تخصص و مهارت لازم درمانگر در استفاده از راهبردهای مداخله ای لازم از یک طرف، و از طرفی مشارکت فعال و مداوم مراجع در جلسات درمانی و پرهیز وی از کمال گرایی و انتظارات غیر منطقی از درمان، از جمله موارد قابل توجه در روان درمانی می باشد. تکنیکهای مورد استفاده هر روانشناس در فرایند روان درمانی، برخواسته از رویکرد نظری روانشناختی اختصاصی وی که در آن حوزه مهارت، تجربه و آموزش لازم را فرا گرفته است، خواهد بود. نظریه های روانکاوی، رفتاری، شناختی- رفتاری و نظریه های متمرکز بر خانواده از جمله رویکردهای فوق هستند که هر کدام فنون و روشهای درمانی خاص خود را دارا می باشند و درمانگر با استفاده از فنون و تکنیکهای یکی از این نظریه ها و یا استفاده از ترکیبی از روشهای نظریات فوق، جریان روان درمانی را برای رسیدن به هدف نهایی درمان، یعنی تغییر رفتار نامطلوب هدایت می نماید. روان درماني به شيوه هايي گفته مي شود که در آن مشکلات رواني و عاطفي از طريق بيان مشکلات به يک درمانگر و گفتگو با او درمان مي گردد. روان درمانگر به شناخت شما ازخود و بهتر شدن توانايي مقابله تان کمک مي کند. به عبارت دیگر روان درمانی به هر نوع فرآیند باز آموزی اطلاق می‌شود که هدفش کمک به فرد با استفاده از روشهای درمانی اساسا روانی است و این با درمانهای جسمانی مانند تجویز دارو مغایر است.

برای خواندن ادامه مطلب روانشناسی به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره روانشناسی می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین کلیک کنید.

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : روانشناسی,روان درمانی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 98 تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت: 18:41

روانشناسی رفتار انسانها از کجا آغاز شد


روانشناسی رفتار رسما در سال ۱۹۱۳ در پی مقاله ای که بوسیله «جان بی واتسن» به نگارش در آمد آغاز شد این نظریه به سرعت به صورت نظریه ای محبوب در روانشناسی در آمد علت محبوبیت پیدا کردن آن نیز این بود که روانشناسی رفتار انسانها توانست علم روانشناسی را به ابزارهایی عینی برای مشاهده و اندازه گیری مجهز کند اصولا علم روانشناسی رفتار انسانها به بررسی دلایل متفاوت رفتار انسانها می پردازد روانشناسان رفتار گرا بر این باور هستند که هر رفتاری تابع از دلیلی ست و اگر روانشناسان بتوانند به دلیل و انگیزه های رفتارهای متفاوت پی ببرند آنگاه موفق شده اند یک گام بزرگ به سمت ساختن جامعه ای آرمانی بردارند. روانشناسان رفتارگرا می گویند یک دوجین کودک را در محیطی که ما میخواهیم به ما تحویل بدهید به کمک آموزش روانشناسی رفتار انسانها ما آنها را فارغ از قوم ، ملیت ،رنگ ، نژاد و شغل پدران شان برای هر مقصودی پرورش خواهیم داد. 

پایه های آموزش روانشناسی رفتار انسانها را بشناسید


در روانشناسی چند نظریه در خصوص رفتار انسانها وجود دارد پاره ای معتقد هستند که رفتار انسانی تابعی از عوامل محیطی و عوامل ژنتیکی هستند برخی دیگر مانند امیل زولا اعتقادی به پارامتر محیط و آموزش ندارند آنها تنها عامل در رفتار انسانی را عوامل ژنتیکی میدانند اما روانشناسان رفتار گرا اعتقاد دارند که تنها عوامل محیطی و شرطی سازی بر روی رفتار انسانی تاثیر گذار هستند.بعد ها افرادی همچون فروید مدعی شدند روانشناسی رفتار انسانها به آن دلیل که نقش ضمیر ناخودآگاه و باورهای انسان را نادیده میگیرد پایان یافته تلقی میشود نکته ای که فروید و همفکران او به آن بی توجه بوده اند این است که چه چیزی باعث ساخته شدن احساسات آرزوها و باورهای ما می شود در حقیقت علت اصلی آن همان محیط و شرطی سازی ست پسر بچه ها از ۳ سالگی فرآیند یادگیری را از پدر خود و دختر بچه ها از ۳سالگی فرآیند یادگیری را از مادر خویش می آموزند آنچه که ضمیر ناخودآگاه ما را شکل میدهد در واقع ریشه در عوامل شرطی شده محیط دارد این آموزش روانشناسی رفتار انسانها ست که باور های ضمیر ناخود آگاه انسان را میسازد. 

برای خواندن ادامه مطلب آموزه های روانشناسی به سایت مراجعه کنید.

برای مشاوره روانشناسی می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین کلیک کنید.

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : روانشناسی,رفتار,انسانها, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 107 تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت: 18:21

نقش اخلاق در خانواده

در طول تاریخ، نهاد خانواده با فراز و نشیبهای متعددی همراه و با ناهنجاریها و مشکلات عدیده‌ای به ویژه در بُعد تربیتی و اخلاقی دست به گریبان بوده است. اوج بی‌سامانی اخلاقی و تربیتی در این کانون، به مقاطع زمانی قبل از اسلام (دوران جاهلیت) بر می‌گردد. هرچند در قرون معاصر نیز این نهاد مقدس دستخوش تغییرات تکان دهنده‌ای شده است که خاستگاه آن در حوزۀ اخلاق قابل جستجو است. مشاوره روان درمانی در این مقاله به بررسی بد اخلاقی حقوق و تکالیف خانواده در اسلام پرداخته است.  در این راستا، دیدگاه اسلام نسبت به الگوهای غیراخلاقی ازدواج و خانواده در قبل از اسلام و دوران معاصر تبیین گشته و حقوق و تکالیف حاکم بر خانوادۀ اسلامی با تأکید بر مقاصد اخلاقی معرفی شده است و این مطلب به اثبات می‌رسد که علی‌رغم وجود برخی از شبهات، ظهور اخلاق و آمیختگی آن با قوانین و مقررات خانواده، در حقیقت ضامن اجرایی آن به شمار می‌رود و عناصر موجود در خانواده با وجود این دسته از حقوق و تکالیف اخلاق‌محورانه، به استحکام این کانون مقدس می‌پردازند. به همین منظور مشاوره روان شناسی در برخی از احکام فقهی و حقوقی از قبیل حقوق و تکالیف والدین و فرزندان و روابط حاکم بر زن و شوهر در خانواده با رویکرد اخلاقی پرداخته است.برای خواندن ادامه مطلب به خانواده مراجعه کنید.

برای مشاوره روانشناسی می توانید با مشاوران مرکز  هنر زندگی تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره خانواده آنلاین کلیک کنید.

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : اخلاق مداری,خانواده,خانواده ایرانی, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 126 تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت: 16:04

 

آیا برای آنکه به کودکان خود شادی هدیه کنیم باید ثروتمند باشیم


اگر خانواده ای فاقد ثروت مادی باشد آیا خواهد توانست یک زندگی شاد برای کودکان خود بسازد آیا برای آنکه به کودکان خود شادی هدیه کنیم باید ثروتمند باشیم ساختن یک زندگی شاد برای کودکان هنر زندگی برای والدین است عوامل بسیاری هستند که میتوانند در شاد بودن کودکان تاثیر گذار باشند از میان آنها ثروتمند بودن تنها یک عامل است بنابراین با صرف داشتن ثروت نیز نمیتوان کودکانی شاد داشت خاطرات کودکی ما هنوز هم با ما هستند خاطرات کودکی در عمق وجود ما جای دارند این خاطرات سازنده بخش عظیمی از ضمیر ناخود آگاه ما هستند بنابراین بسیار اهمیت دارد که برای کودکان خود خاطراتی شاد خلق کنیم بعلاوه بخش زیادی از ارتباط ما و کودکان ما در آینده به نحوه تعامل ما با آنان در زمان کودکی باز میگردد اگر نتوانیم یک زندگی شاد برای کودکان خود ایجاد کنیم زمانی که آنها بالغ شوند در روابط خود با فرزندانمان دچار مشکل خواهیم شد اگر یک زندگی شاد برای کودکان خود نسازیم هرگز در زمان بزرگ سالی نخواهیم توانست به آن صمیمی تی که در دوران کهنسالی با فرزندان خود به آن نیاز داریم برسیم.

نکته ای که برای ساختن زندگی شاد برای کودکان باید از آن آگاه باشیم


نکته ای کلیدی وجود دارد که اگر از آن آگاهی نداشته باشیم هرگز نخواهیم توانست یک زندگی شاد برای کودکان خود بسازیم کودکان فقط کودک هستند دانستن این نکته بسیار لازم و ضروریست ژان ژاک روسو در کتاب امیل یا آموزش و پروش طیف وسیعی از روشها و نکات در زمینه امر تعلیم و تربیت کودکان را بیان می کند از تعلیم و تربیت مذهبی گرفته تا تعلیم و تربیت اجتماعی را شرح و تفصیل میدهد و زمانی که وارد مرحله تعلیم و تربیت نوجوانی میشود سخن خود را با این جمله آغاز میکند آنچه که تا به امروز انجام دادیم مجموعه ای از بازی های کودکانه بود اکنون زمان این بازی های کودکانه به پایان رسیده و ما می بایست تعلیم و تربیت واقعی را آغاز کنیم این نکته که متفکر بزرگ روسو به آن اشاره کرد همان چیزی ست که والدین می بایست از آن آگاه باشند کودکان زندگی می کنند که کودکی کنند اگر زندگی آنها چیزی به جز این باشد نمی توانند شاد زندگی کنند بسیاری از والدین گمان میکنند دوران کودکی دوران اعمال تعلیم و تربیت جدی ست حال آنکه در حقیقت تعلیم و تربیت جدی از دوران نوجوانی آغاز میشود دانستن این نکته امری ضروری برای حذف کردن سخت گیری های غیر لازم است نمی توانیم یک زندگی شاد برای کودکان بسازیم زمانی که بی دلیل آنها را دچار سخت گیری های تربیتی کرده ایم.

زندگی شاد برای کودکان بدون داشتن یک چیز امکان پذیر نیست


کودکان حتما باید یک کانون خانوادگی کم تنش را دارا باشند امکان ندارد که کودکان در یک کانون خانوادگی پر از تنش پروش پیدا کنند و شاد باشند اهمیتی ندارد که شما چه میزان ثروت دارید و چه نوع امکاناتی را برای فرزندانتان فراهم میکنید اگر شما یک کانون خانوادگی پر تنش داشته باشید نخواهید توانست یک زندگی شاد برای کودکان خود بسازیم کودکان باید در یک خانواده کم تنش پروش پیدا کنند تا شاد زندگی کنند.

۵ کاری که باید انجام دهیم تا یک زندگی شاد برای کودکان خود بسازیم


با کودکان خود بازی کنیم برای کودکان بازی کردن با والدین شان بسیار لذت بخش است بازی کردن با کودکان احساسات مثبت بسیاری را در آنان تقویت میکند برای کودکان خود قصه بگوئید اینکار نقش عمده ای در ساخت خاطرات مثبت و ساخت یک زندگی شاد برای کودکان دارد .به طور مداوم به کودکان خود عشق و محبت هدیه کنید اینکار احساس ثبات و آرامش آنها را در آنها تقویت خواهد کرد و این ثبات آنها را شاد میکند کودکان باید فرصت بازی کردن با یکدیگر را داشته باشند هیچ چیز مانند بازی کردن آنان را خوشحال نمی کند پس اندکی سر و صدا و شلوغی حاصل از بازی کردن آنها را تحمل کنید و فراموش نکنید که آنها به میل خود به این جهان نیامده اند هرگز کودکان خود را تنبیه بدنی نکنید این کار اعتماد به نفس را از آنان خواهد گرفت و ساختار شخصیتی آنان را در هم خواهد ریخت اگر احساس میکنید لازم است کودک خود را تنبیه کنید روشهای بسیار بهتری برای اینکار وجود دارد ساختن یک زندگی شاد برای کودکان امر بسیار پر اهمیتی ست به شما توصیه میکنیم برای رسیدن به این مهم از راهنمایی های مشاوران روانشناسی کودک بهره ببرید آنان میتوانند بسته به شرایط کودک شما روشهایی را به شما بیاموزند که کودکان شاد تری داشته باشید.

تغذیه مناسب و سلامتی دو امر لازم در ساختن زندگی شاد برای کودکان


در خصوص تغذیه کودکان خود حساس باشید اطمینان پیدا کنید که آنها مواد لازم برای رشد و پرورش خود را به مصرف میرسانند نسبت به سلامتی آنها حساس باشید و در خصوص بیماری هایی که ممکن است به آن مبتلا شوند تحقیق کنید کودکانی که بیمار باشند نمیتوانند شاد باشند سلامت و تغذیه کودکان مهمترین گام در ساختن یک زندگی شاد برای کودکان است پایه های سلامت روح و روان آینده کودکان شما امروز در دست شما والدین است موسسه هنر زندگی آماده ارائه مشاوره در مورد طیف وسیعی از مسائل مربوط به کودکان است پس اگر کودک شما شاد نیست با ما تماس بگیرید ما راهنمائی های سودمندی برای ارائه به شما داریم.
برای دریافت مشاوره روانشناسی آنلاین و صحبت با مشاوران کودک هنر زندگی کلیک کنید

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : کودک,شادی,کودک شاد, نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 140 تاريخ : يکشنبه 15 بهمن 1396 ساعت: 16:13

خودتان تصمیم بگیرید شما تمام آنچه را که لازم است بدانید میدانید

آیا شما از تمام نکاتی که برای تصمیم گیری در امور مربوط به زندگی شما مربوط است آگاه هستید آیا اصولا مشاوره کردن را ضروری میدانید اصولا ضرورت و اهمیت خدمات مشاوره ای در چیست آیا ما می توانیم در خصوص طیف وسیعی از مسائل زندگی با کمترین میزان خطا و اشتباه تصمیم گیر کنیم ازدواج ، سکس، زناشویی ، تشکیل خانواده ، ترک سیگار ، مقابله و مبارزه با مواد مخدر ،افسردگی ، انتخاب شغل ، تربیت فرزندان ، انتخاب رشته تحصیلی ، روابط عاطفی ، روابط خانوادگی ...
و صدها موضوع دیگر تصمیم گیری کنیم درآن صورت چقدر احتمال دارد که تصمیمات درستی را اتخاذ کنیم و یا اگر تنها یک تصمیم از صدها تصمیمی که ناچاریم در طول زندگی خود اخذ کنیم اشتباه باشد ممکن است چه عواقب و نتایجی را برای ما به همراه داشته باشد فردی را در نظر بگیرید که در یک جاده در حال رانندگی ست ممکن است این شخص برای یک لحظه در حین رانندگی دچار خطا و اشتباه بشود بعنوان مثال یک سبقت غیر مجاز بگیرد و نتیجه آن یک تصادف هولناک گردد این تصادف ممکن است آن فرد را دچار چه بلایی بکند اگر آن شخص دچار نقص عضو شود و یا مشکل قطع نخاع پیدا کند میتواند ادعا کند که من سالها بود که رانندگی میکردم آنروز تنها یک لحظه غفلت کردم من برای یک لحظه غفلت سزاوار چنین عقوبتی نیستم آیا چنین حرفی قابل پذیرفتن است شما به این شخص چه پاسخ می دهید آیا نخواهید گفت چاره ای نیست این نتیجه طبیعی اشتباه شماست آیا به گمان شما میتوان منکر ضرورت و اهمیت خدمات مشاوره ای شد 
ضرورت و اهمیت خدمات مشاوره ای را جدی بگیرید شما مشغول رانندگی در جاده زندگی هستید آنهم با حداکثر سرعت.
این بهترین تشبیه بود که میتوانستیم برای درک ضرورت و اهمیت خدمات مشاوره ای انجام دهیم شما در حال رانندگی در جاده زندگی هستید هر کدام از مشکلات زندگی اتومبیلی ست که حرکت شما را کند میکند شما باید از آن مشکل سبقت بگیرید شما باید آن مشکل را پست سر بگذارید اما هر اشتباه کوچکی نتایجی به غایت دردناک برایتان به ارمغان خواهد آورد پس لطفاً دقت کنید لطفاً با احتیاط سبقت بگیرید لطفاً به علائم راهنمایی توجه کنید لطفاً ضرورت و اهمیت خدمات مشاوره ای را جدی بگیرید درست است که قبلا بارها با موفقیت سبقت گرفته اید اما کافی ست که تنها یک بار اشتباه کنید همان یک اشتباه برای نابود شدن شما کافیست احتیاجی به سبقت بعدی نخواهید داشت پس لطفاً ضرورت و اهمیت خدمات مشاوره را جدی بگیرید.



چه زمان هایی به مشاوره احتیاج داریم


بسیاری از مردم امر مشاوره را با گفتار درمانی و روان درمانی اشتباه می گیرند مشاوره اصولا کاری متفاوت است یک دلیل آنکه افراد نسبت به امر مشاوره حالت تهاجمی میگیرند این است که انجام مشاوره را به معنی پذیرش بیماری روانی می دانند حال آنکه مشاوره تنها در زمانی که مشکل در مراحل اولیه خود به سر میبرد انجام می پذیرد مشاوره تنها راهنمایی خواستن از کارشناسان آگاه برای مدیریت کردن مشکل است ضرورت و اهمیت خدمات مشاوره ای نیز در همین نکته نهفته است ما از فردی که آگاه و بی غرض ست یاری میخواهیم که مشکل کوچک امروز ما تبدیل به یک مشکل بزرگ نشود این امر هیچ ارتباط ی به بیماری روانی ندارد از طرف دیگر در طول زندگی ما مجبور هستیم با طیف وسیعی از مشکلات روبرو شویم مشکلاتی که شاید تعداد و تنوع آنها در طول زندگی به اندازه تعداد سالهای زندگی ما باشد همین یک نکته بیانگر ضرورت و اهمیت خدمات مشاوره ای ست آیا به نظر شما ضرورت ندارد که در هر زمینه خود را از راهنمائی های کارشناسان آن مشکل بهرمند کنیم در هر صورت ما در زمان رویاروئی با مشکلات زندگی از دیگران یاری خواهیم خواست این خصلت تمامی انسان ها ست پس آیا به نظر شما بهتر نیست که با افراد آگاه به مشورت بپردازیم.

۱۰، گروه کلی که در رویاروئی با آنها ضرورت و اهمیت خدمات مشاوره ای بیشتر است


اگر چه انجام مشاوره در تمامی امور مفید است ولی در زمینه یک سری از مسائل ضرورت و اهمیت خدمات مشاوره ای بیشتر و مهم تر به نظر میرسد از جمله آنها میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
گروه مربوط به زندگی مشترک و خانواده شامل مسائلی همچون انتخاب همسر ، زندگی زناشویی ، مسائل سکس تراپی ، عدم تفاهم ، خیانت ، طلاق
گروه مسائل مربوط به اعتیاد شامل روش های ترک اعتیاد 
گروه مسائل مربوط به فرزندان شامل مواردی همچون پرخاشگری ، افسردگی ،تحصیل و ..‌
گروه مسائل شغلی و گروه مربوط به مسائل عاطفی
موسسه هنر زندگی آماده یاری رساندن به شما برای رسیدن به یک زندگی شاد است لطفاً ما را در کنار خود داشته باشید این رسالتی ست که ما برای خود قائل شده ایم بودن در کنار شما برای ساختنی.

روانشناسی...
ما را در سایت روانشناسی دنبال می کنید

برچسب : هنر زندگی,مشاوره,خدمات مشاوره ای , نویسنده : پوریا honareh-zendegi بازدید : 97 تاريخ : شنبه 14 بهمن 1396 ساعت: 18:26